masaż Pruszków

Masaż

Masaż jest jedną z najstarszych sztuk medycznych. Ma doskonałe właściwości terapeutyczne. Masażysta za pomocą różnych technik i chwytów manualnych oddziałuje na skórę, tkankę podskórną, więzadła, torebki stawowe, mięśnie a także na drodze odruchowej na układ krążenia, nerwowy oraz narządy wewnętrzne. W Centrum Rehabilitacji Kinesi w Pruszkowie przygotowaliśmy dla Państwa szereg zabiegów fizjoterapeutycznych, w tym profesjonalne masaże.

Masaż klasyczny

Masaż klasyczny polega na oddziaływaniu bodźcami mechanicznymi na tkanki organizmu, co przyczynia się do poprawy kondycji psychofizycznej pacjenta. Wykonywany jest całościowo lub częściowo, stanowi podstawę dla innych rodzajów masaży. Masaż klasyczny wykonuje się według ściśle określony zasad metodycznych oraz z wykorzystaniem odpowiednich technik, taki jak: głaskanie, rozcieranie, wyciskanie, ugniatanie, uderzanie, wstrząsanie, wibracje.

Drenaż limfatyczny

Drenaż limfatyczny polega na zastosowaniu określonych technik, wykonywanych w formie przepychającej (przesuwającej, wyciskającej, tłoczącej) w celu usprawnienia krążenia limfy. Tym sposobem zapobiega się chorobom wynikającym z obrzęków zastoinowych, zapalnych, onkotycznych i chłonnych. Tempo masażu jest bardzo wolne (ok. 10-15 ruchów na minutę), a wykorzystywane techniki wykonywane są płynnie i delikatnie. Drenażu używa się z powodzeniem również jako zabieg kosmetyczny twarzy.

Masaż Segmentarny

Masaż leczniczy odruchowy, opierający się na neurofizjologicznych powiązaniach między określonymi obszarami skóry, tkanki łącznej i mięśniowej, naczyniami krwionośnymi a narządami wewnętrznymi, które są unerwione przez ten sam segment rdzenia kręgowego. Podstawą skutecznej terapii segmentarnej jest precyzyjne zlokalizowanie wszystkich chorobowych zmian odruchowych występujących w tkankach: skórnej, łącznej, mięśniowej i okostnej w celu ich usunięcia. Wykorzystując mechanizm zależności trzewno-skórnych i trzewno-mięśniowych, możemy za pomocą masażu wpływać leczniczo na narządy wewnętrzne.

Gorącymi kamieniami

Odmiana masażu klasycznego. Sesja masażu polega na położeniu i masowaniu podgrzanymi, płaskimi kamieniami kluczowych partii ciała. Celem jest zrelaksowanie i wyciszenie. Jest on pomocny w przypadku bólu pleców, słabego krążenia, stresu, oraz bezsenności.

Wskazania do masażu:

• zaburzenia funkcji mięśni w następstwie chorób mięśni lub stawów, urazów, bezczynności
  • choroby reumatyczne
  • stany po operacjach narządu ruchu
  • stany po urazach
  • statyczne i czynnościowe przeciążenie mięśni
  • obrzęki o różnej etiologii
  • neuralgie, zapalenia nerwów
  • zaburzenia przemiany materii

Przeciwwskazania do masażu:

• Podwyższona temperatura 38°C
  • Ostre i podostre stany zapalne