rehabilitacja kobiet w ciąży
fizjoterapia w ciąży

Terapia kobiet w ciąży

W przebiegu ciąży w organizmie kobiety zachodzi szereg naturalnych zmian fizjologicznych. Dotyczą one między innymi układu hormonalnego, trawiennego oraz narządu ruchu. Wszystkie te zmiany mogą być źródłem zaburzeń funkcjonowania organizmu, co często skutkuje pojawieniem się dolegliwości bólowych czy gorszym samopoczuciem. Osteopatia oferuje skuteczną pomoc na wiele z tych dolegliwości.

Rozwój i wzrost płodu w brzuchu przyszłej mamy powoduje przesunięcia narządów wewnętrznych mogąc wywoływać takie niedogodności jak zgaga czy zaburzenia trawienia. Zmienia się również położenie środka ciężkości ciała powodując zmiany krzywizn kręgosłupa. Może to spowodować zwiększenie napięcia więzadeł i mięśni. Zmiany te często prowadzą do pojawienia się bólu kręgosłupa. Czasami wiąże się on z drętwieniem rąk czy nóg. Występują również bóle głowy.

Pomocne w takich sytuacjach może być bezpieczna terapia manualna u osteopaty lub terapeutki uroginekologicznej.

Osteopata lub terapeutka uroginekologiczna oceni także ustawienie i napięcie w obrębie samej miednicy. Korekcja ewentualnych zaburzeń, może mieć znaczenie w kontekście sprawnego przebiegu samego porodu.

W Kinesi pomagamy przygotować ciało przyszłej mamy do porodu, poprzez normalizację napięć w obrębie więzadeł macicy, tkanek miękkich i stawów miednicy oraz naukę automobilizacji krocza. Na wizytach uczymy odpowiednio dobranych ćwiczeń do wieku ciąży, tak aby pacjentka mogła jak najlepiej przygotować swoje ciało do porodu.

Wskazania:

• bóle kręgosłupa lub stawów
  • bóle głowy
  • dolegliwości występujące w końcowym etapie ciąży (nudności, zaburzenia trawienia, drętwienia rąk i nóg, zaburzenia krążenia krwi, limfy – obrzęki, żylaki)
  • prawidłowe ustawienie kości miednicy oraz napięcie mięśni, co wspomaga prawidłowe ułożenie się dziecka w kanale rodnym oraz usprawnia poród i zmniejsza ból w jego trakcie
  • opieka poporodowa (blizny, zrosty).